سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ریاضیات دوره ی اول راهنمایی
هر که را نهال خوى و خلق به بار بود ، شاخ و بر او بسیار بود . [نهج البلاغه]

نویسنده: سارا متقی و ستایش تحسینی  پنج شنبه 88/7/16  ساعت 4:51 عصر

از قدیم ریاضی به دو دسته ی حساب و هندسه تقسیم میشده در یونان بیشتر ریاضیدانان بزرگ به علم هندسه پرداخته اند زیرا در آن زمان که یونانی ها برده داری میکردند علومی را که کاربردی بود تحقیر میکردند زیرا آنها تمام کارها و علوم کاربردی را مختص برده ها می دانستند و چون فکر میکردند که علم هندسه کاربردی ندارد به علم هندسه پرداختند و کشفهای زیادی را در هندسه به دست آوردند ولی در زمینه ی حساب ضعف های زیادی داشتند البته در چند سده ی آخر که بیشتر دانشمندان به اسکندریه رو آورده بودند کارهای اندکی در زمینه ی ریاضیات محاسبهای داشتند.یونانی ها حتی نتوانستند راه ساده ای برای عدد نویسی پیشنهاد کنند و عددها را به کمک حروف الفبا مینوشتند.

اما در سده ها و هزاره های پیش از دانش یونان مردمی که در سرزمینهای ایران، بابل، مصر، چین و جاهای دیگر زندگی می کردند از آن جا که به کاربرد های ریاضیات نظر داشتند نه تنها در عدد نویسی، که به طور کلی در زمینه های مختلف ریاضیات محاسبه ای، بسیار پیشرفته بودند و با عددهای کوچک و بزرگ کار می کردند.




لیست کل یادداشت های این وبلاگ

رابطه ی زیبای بین اعداد 8
رابطه ی زیبای بین اعداد 7
رابطه ی زیبای بین اعداد 6
رابطه ی زیبای بین اعداد 5
امتحان اول
[عناوین آرشیوشده]


 RSS 
خانه
ایمیل
شناسنامه
مدیریت



اوقات شرعی


تعداد کل بازدید
6176
تعداد بازدید امروز
0
تعداد بازدید دیروز
2

درباره خودم
ریاضیات دوره ی اول راهنمایی
سارا متقی و ستایش تحسینی
وبلاگیست برای اطلاع رسانی راجع به ریاضی دوره ی اول راهنمایی. امیدوارم توانسته باشیم این عرصه موفق و کارآمد باشیم. خدایا ما را یاری بفرما !
لوگوی خودم
ریاضیات دوره ی اول راهنمایی





حضور و غیاب
یــــاهـو



آرشیو
مهر 1388


اشتراک